Lakridspibe forbuddet kan være et mediestunt

De sociale medier har de sidste dage været smurt ind i lakrids og pibens måske snarlige farvel til slik markedet. Men EU afviser at ville indlede et forbud mod den velkendte lakridspibe med rødt, som blev solgt første gang  i 1920 af Heikki Huhtamäki-fabrikken, Finland.

Ifølge de seneste dages artikler på diverse kommercielle medier, samt en enorm stor forargelse og modstand af det såkaldte forbud på de sociale medier, hvor særligt Facebook er blevet invaderet af lakridspibe snak og fan grupper mod forbuddet.

Det er set før

Det kunne derfor godt se ud til at forbuddet af lakridspiben blot er et mediestunt for at få ekstra gang i salget. Det er set tidligere, at mediestunts skaber massevis af salg og dermed god indtjening. Et af de seneste mediestunts som skabte vild debat, stod Miley Cyrus for da hun optrådte i let hudfarvet beklædning på MTV.

Det har efter sigende givet Miley Cyrus en pæn fordel i solgte singler og en masse omtale.lakridspibe


Joseph Favilla

Mit navn er Joseph og jeg er skribent her på Trendish.dk. Inden jeg går i gang med at skrive en artikel går jeg altid mere eller mindre ind og læser noget baggrundsinfo, om emnet. Men heller ikke for meget, da jeg helst ikke vil påvirkes på en sådan vis, at jeg ikke er objektiv når jeg begynder at skrive. Jeg forsøger at gøre, mine artikler spændende og nemme at læse. Således læseren af artiklen får mest muligt ud af det, han/hun læser. Desværre kan man ikke stille alle tilfreds, trods jeg gerne ville. Men jeg vil gøre mit aller bedste.