Lakridspibe sagaen – Mediestunt

Lakridspibe forbuddet kan være et mediestunt

De sociale medier har de sidste dage været smurt ind i lakrids og pibens måske snarlige farvel til slik markedet. Men EU afviser at ville indlede et forbud mod den velkendte lakridspibe med rødt, som blev solgt første gang  i 1920 af Heikki Huhtamäki-fabrikken, Finland.

Ifølge de seneste dages artikler på diverse kommercielle medier, samt en enorm stor forargelse og modstand af det såkaldte forbud på de sociale medier, hvor særligt Facebook er blevet invaderet af lakridspibe snak og fan grupper mod forbuddet.

Det er set før

Det kunne derfor godt se ud til at forbuddet af lakridspiben blot er et mediestunt for at få ekstra gang i salget. Det er set tidligere, at mediestunts skaber massevis af salg og dermed god indtjening. Et af de seneste mediestunts som skabte vild debat, stod Miley Cyrus for da hun optrådte i let hudfarvet beklædning på MTV.

Det har efter sigende givet Miley Cyrus en pæn fordel i solgte singler og en masse omtale.lakridspibe